close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אילו חומרים ניתנים ומומלצים לחיתוך בלייזר

מערכת שורשכג סיוון, תשעט26/06/2019

חיתוך בלייזר הפך להיות טרנד של ממש ומספק דיוק וגימור ברמה שלא הכרתם. מה ניתן ואיך ניתן לחתוך בלייזר?

תגיות:
בשנים האחרונות עלה קרנו של החיתוך בלייזר בצורה משמעותית – באינספור מפעלים עושים שימוש בשיטת חיתוך זו, או במוצרים/חלקי מוצרים אשר בתהליך ייצורם נעשה שימוש בחיתוך בלייזר בשלב זה או אחר. טכנולוגיה מתקדמת זו פותחה בשנים האחרונות לרמה המאפשרת להשתמש בה באופן נבחר באינספור תחומים וענפים שונים בעולם התעשייה. מהם היתרונות ההופכים את החיתוך בלייזר לנפוץ ופופולארי כל כך ואילו חומרים ניתן ורצוי לעבד באמצעות שיטת חיתוך זו?

רמות דיוק וגימור חסרות תקדים – חיתוך לייזר
ישנן כמה סיבות עיקריות ומרכזיות בגינן הופכת שיטת החיתוך בלייזר
לנפוצה ופופולארית כל כך בעולם התעשייה והייצור. אחת הסיבות הראשונות היא רמת הדיוק חסרת התקדים שמציעה טכניקת חיתוך זו – קרן הלייזר היא מהטכנולוגיות הממוקדות והמדויקות ביותר שהומצאו עד כה, וכאשר מיושמת בעולם הייצור מביאה לכדי ייצור מדויק ואיכותי ביותר, הרבה מעבר לרובן המכריע של השיטות הקודמות לביצוע פעולות אלו.
סיבה נוספת היא כי מדובר בתהליך מהיר יחסית, בעיקר מכיוון שהוא אוטומאטי – מכונת החיתוך בלייזר נשלטת על ידי מחשב, ולכן מהירות העבודה של המכונה היא גבוהה יחסית, וכמות השגיאות והטעויות המצריכות תיקונים ומאריכות את התהליך הוא מזערי.
בנוסף, מדובר בעבודה ברמת גימור גבוהה ביותר, המביאה לא רק לחיתוך איכותי ומדויק, אלא גם באה לכדי ביטוי באיכות מוצר חסרת תקדים וברמות נמוכות ביותר של בלאי (מה שהופך את תהליך הייצור לזול ואפקטיבי יותר).

חיתוך עץ בלייזר, כמו גם אינספור חומרים נוספים – מהן האפשרויות?
לאחר שהבנו באופן כללי מדוע תהליך החיתוך בלייזר נחשב איכותי יעיל ופופולארי כל כך, נשאלת השאלה – עבור אילו סוגי מוצרים הוא רלבנטי? או, במילים אחרות – אילו חומרים ניתן לעבד באמצעות מכונות חיתוך בלייזר? בגדול, התשובה היא כי מדובר במגוון רחב במיוחד של חומרי, כולל החומרים המרכזים והנפוצים ביותר ברבים מתהליכי הייצור.

חיתוך עץ בלייזר, למשל, מאפשר לייצר כמות עצומה של חלקים, מבלטים ועוד באמצעות חיתוך בלייזר. גם חיתוך פרספקס בלייזר הוא תחום נפוץ כיום המשמש מספר רב של תחומים וענפים שונים. וכמובן שגם חומרי הגלם ה"מסורתיים", המוכרים והנפוצים ביותר ניתנים לחיתוך בלייזר – מתכות מסוגים שונים, חומרים אקריליים שונים, פולימרים למיניהם ועוד – את כל אלו לא רק שניתן לחתוך באמצעות לייזר, אלא מדובר באופציה העדיפה מהבחינות המרכזיות השונות שצוינו לעיל.

התחום של חיתוך צורני בלייזר התפתח כאמור משמעותית בשנים האחרונות, במיוחד במדינות מתועשות כמו ישראל. המגוון הרחב של חומרי גלם אותם ניתן לעבד באמצעות חיתוך בלייזר מאפשר לטכניקה זו להיכנס לשימוש נרחב בענפים שונים ומרכזיים בעולם התעשייה, ולשנות אותם באופן משמעותי. כאמור, מדובר בייעול משמעותי של חלק נכבד מתהליך הייצור, מה שיביא בסופו של דבר לייצור יעיל וזול יותר, ולכן גם לרמת מחירים נמוכה יותר עבור כלל הצרכנים.

היכנסו לאתר אומן לייזר והתרשמו ממגוון פתרונות בתחום המבלטים, עיצוב אריזות וחיתוך בלייזר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה